Zachowaj jędrny biust

Kobiecy biust poddaje się sile grawitacji, a to oznacza, że z wiekiem piersi zaczynają opadać ku ziemi. Choć pomóc mogą dobre biustonosze, to jednak najlepiej odpowiednio wcześnie zrobić coś dla biustu i zatrzymać jego jędrność i sprężystość na dłużej. Wcale nie są potrzebne bolesne i kosztowne operacje. Wystarczą odpowiednie ćwiczenia, które można wykonać bez pomocy żadnego specjalistyczne sprzętu. Wystarczą tylko dwie butelki z wodą. Oto kilka propozycji, dzięki którym można zadbać o piersi i przedłużyć ich zdrowy i kuszący wygląd.

Obwisłe piersi? Wina natury?

Każda pani, prędzej czy później doświadcza sytuacji, w której biust zaczyna tracić jędrność. Właściwie nie ma się czemu dziwić, bowiem wraz z wiekiem zmianie ulega wewnętrzna struktura kobiecych piersi. W młodości w biuście przeważa tkanka gruczołowa, a tkanka tłuszczowa znajduje się w znikomej ilości. Dzięki temu piersi są sprężyste i ładnie ukształtowane. Z czasem miejsce tkanki gruczołowej zaczyna zajmować tkanka tłuszczowa, a piersi zaczynają stopniowo tracić swoją jędrność i sprężystość. Problemem może okazać się również utrata elastyczności skóry, co powoduje że nie jest ona w stanie utrzymać – szczególnie okazały – biust na właściwym poziomie. W efekcie piersi opadają, zgodnie z prawami fizyki.

Ale czy to oznacza, że winna jest tylko natura? Okazuje się, że nie zawsze. Biust traci swoją jędrność i sprężystość także z naszej winy. Jeżeli garbimy się, nosimy źle dopasowany biustonosz albo – o zgrozo – całkowicie z niego rezygnujemy, szybko przybieramy na wadze, nasze piersi nie mogą dobrze wyglądać.

Jak poprawić jędrność biustu?

Przede wszystkim należy wyeliminować wszystkie złe nawyki, które mogą prowadzić do utraty sprężystości. Warto wyrzucić wszystkie staniki i zakupić nowe (polecam wpis – stanik do biustu dobrany). Rezygnacja ze spania na brzuchu także jest wskazana.

Jednakże nie da się ukryć, że mimo wszystko najlepsze efekty przynosi wzmacnianie mięśni klatki piersiowej oraz mięśni ramion. Wystarczy na ćwiczenia poświęcić godzinkę, by szybko ujrzeć pierwsze rezultaty. Zabierając się za wykonywanie konkretnych ćwiczeń, warto pamiętać że najlepsze efekty osiąga się wtedy, gdy trening odbywa się z obciążeniem na odpowiednim poziomie. Brak jakiegokolwiek obciążenia sprawia, że zwykle nie udaje się osiągnąć zamierzonych rezultatów, w tym powiększenie piersi.

Przykładowe ćwiczenia poprawiające jędrność piersi

Jednym z ćwiczeń, które przyczynia się do ujędrnienia i poprawy sprężystości piersi są wznosy bokiem – ćwiczenie, które skierowane jest na mięśnie naramienne. By je wykonać, należy usiąść na krześle, trzymając plecy prosto. W dłonie należy chwycić butelki z wodą (mogą być hantelki o masie ok. 2 kg). Ramiona należy unosić bokiem w górę do wysokości barków. Trzeba pamiętać, by ręce w łokciach były luźne. Następnie należy opuścić ramiona, pamiętając by do końca nie rozluźniać mięśni. Na początek należy wykonać 15 powtórzeń w 2 seriach (z czasem zwiększając ilość powtórzeń oraz serii).

Innym, chyba najbardziej popularnym ćwiczeniem poprawiającym jędrność biustu są pompki damskie. To ćwiczenie, które pobudza do pracy mięśnie klatki piersiowej. By je wykonać, należy klęknąć, a następnie dłonie rozstawić na wysokości piersi. Kolejnym krokiem jest zgięcie rąk w łokciach, przy jednoczesnym opuszczaniu wyprostowanego tułowia. Następnie należy powrócić do pozycji wyjściowej. Należy wykonać 15 powtórzeń w dwóch seriach, z czasem zwiększając czas trwania ćwiczeń.

Warto także wykonać tzw. odwodzenie ramion w opadzie, które działa na mięśnie pleców. Pozycją wyjściową jest stanie w lekkim rozkroku z nogami delikatnie ugiętymi w kolanach, przed krzesłem. W dłonie należy chwycić butelki z wodą. Głowę opieramy na oparciu krzesła, pamiętając o tym, by plecy, były proste. Ręce należy ugiąć w łokciach tak, by ramiona został odwiedzione w tył (łopatki muszą być ściągnięte). W takiej pozycji należy wytrzymać kilka sekund, a następnie powrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 15 razy w dwóch seriach.

Zabiegi pielęgnujące piersi

Poza ćwiczeniami, warto pamiętać także o tym, że jędrność i sprężystość piersi może zostać zachowana, dzięki odpowiednim zabiegom pielęgnacyjnym. I wcale nie chodzi mi o kosztowne kuracje, przeprowadzane w gabinetach kosmetycznych. Tak naprawdę wystarczą dobre kosmetyki orasz regularne masaże, wykonywane samodzielnie. W kremach i serum znajduje się bowiem dobroczynne substancje, które poprawiają kondycję skóry. Masowanie zaś przyczynia się do pobudzenia krążenia oraz uelastycznienia skóry.

By tego rodzaju działania przyniosły oczekiwane efekty, należy pamiętać o regularności. Działanie „od czasu do czasu” na pewno nie przyniesie zaskakujących rezultatów.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *