Popraw piersi po karmieniu

Popraw piersi po karmieniu

Kiedy jesteśmy w ciąży, potem karmimy nasze piersi cały czas ulegają zmianom. W momencie zakończonego okresu karmienia mini przynajmniej jeszcze parę tygodni zanim nasz organizm wróci do stanu sprzed porodu. Oczywiście również nasz biust będzie potrzebował „odpoczynku” i odpowiedniego traktowania, by funkcjonować jak przed ciążą. Aby znów posiadać kształtne i jędrne piersi powinnyśmy o nie właściwie zadbać. Popraw piersi po karmieniu – to nasza myśl przewodnia. W jaki sposób tego dokonać? Poniżej znajdziecie kilka wskazówek. 
W jakim momencie zakończyć karmienie piersią?

Natura „zaprogramowała” u kobiet cykl laktacyjny wynoszący mniej więcej dwa lata. Jednakże matki, które aż tyle czasu karmią swe dzieci to obecnie stanowią nieliczną grupę. Niemowlak zazwyczaj odstawiany jest od piersi w zaledwie kilka miesięcy. Bardzo często powodem zaprzestania karmienia jest przekonanie o zniekształceniu biustu. To można powiedzieć jest dosyć szkodliwy przesąd, który tak naprawdę nie powinien istnieć. Bowiem wczesne zaprzestanie karmienia szkodzi samemu dziecku ( dla niego pokarm matki jest najlepszy). Ale nie tylko . Okazuje się bowiem, że zbyt wczesne odstawienie dziecka od piersi zakłóca czas powrotu do dawnej figury. Skóra piersi, przygotowanych do dalszego gromadzenia się mleka, pozostaje nadal dosyć rozciągnięta. Niestety musi upłynąć kilka miesięcy nim samoczynnie skóra piersi zacznie się powoli kurczyć.Zatem winnyśmy karmić niemowlę dotąd, dokąd sytuacja tego wymaga.

Dobry stanik może być pomocny!

Raczej nie powinnyśmy wierzyć, że mięśnie piersiowe staja się „leniwe”, jeżeli kobieta nosi zbyt długo biustonosz. Wręcz przeciwnie – nienoszenie stanika – szczególnie w trakcie wysiłku fizycznego powoduje, że więzadła trzymające piersi rozciągają się, a nasz biust nabiera nieco “afrykańskiego” wyglądu.

Piersi w okresie laktacji mogły stać się znacznie wrażliwsze niż dotychczasW związku z tym warto unikać takich staników, które mogą niechcący podrażniać. Czasem może to powodować materiał, z którego uszyto stanik – szczególnie sztuczna koronka, bądź też fason.
Jeżeli zatem Twój biust powiększył się i i ma tendencję do opadania, raczej nie wciskaj go w stanik – “push up”, bowiem już po paru godzinach możemy poczuć niewielki ból. Z tych samych względów zrezygnujmy też z zakupu stanika spłaszczającego brodawki piersi.
Jeżeli po ciąży piersi gwałtownie straciły krągłość, warto zakupić sobie bardziej dopasowany, ale nie ciasny, biustonosz. Najlepszy będzie taki, który będzie posiadał szerokie i regulowane ramiączka, a ponadto będzie miał miseczki dobrze wyprofilowane (wzmocnione ukośnymi taśmami w dekolcie). Oprócz tego bardzo istotne jest, by miseczka miała kształt odpowiedni do naturalnego ułożenia piersi.

Kilka ćwiczeń na poprawę piersi

Opadanie piersi jest naturalnym procesem, który towarzyszy większości kobiet po karmieniu piersią. Jednakże możemy bardzo łatwo i skutecznie zatrzymać. Ważne jest, by chodzić i siedzieć wyprostowaną. Bowiem garbienie się obciąża mięśnie piersiowe, które utrzymują nasz biust na właściwej pozycji.

Jeżeli zatem zauważyłyśmy, ze po karmieniu piersi nieco opadły warto już dzisiaj zacząć systematycznie ćwiczyć.

Ćwiczenie pierwsze to dociskanie dłoni. Stańmy więc wyprostowane w dowolnym rozkroku. Następnie złączmy dłonie na wysokości swej klatki piersiowej. Warto pamiętać, by ramiona ułożone były na poziomie do tułowia. Potem weźmy wdech, a następnie przez parę sekund uciskajmy równomiernie swe dłonie. Róbmy to z dużą siłą. Wypuśćmy powietrze, a potem rozluźnijmy ręce. Ćwiczenie powinnyśmy wykonywać w trzech seriach, które liczą sześć powtórzeń.

Kolejnym ćwiczeniem na poprawę piersi są wymachy z szarfą. Stańmy w rozkroku i wyprostujmy się. Nogi powinny znajdować się poza linią tułowia. Przygotowaną wcześniej dłuższą szarfę( może też być sznureczek) przeciągnijmy za plecami, a potem trzymajmy ją w dłoniach na wysokości biustu. Długość naszej szarfy powinna być takiej wielkości, by łokcie utworzyły kąt prosty. Następnie łokcie przyciągnij do swego ciała i trzymaj je w tym miejscu , natomiast rękami wykonujmy wymachy na boki. Powtórzmy trzy serie, które będą liczyć 10 powtórzeń.

Damskie pompki to kolejne ćwiczenie. Należy klęknąć na podłożu i podeprzyj się rękami. Jeśli posiadasz wrażliwi kolana podłóż pod nie kocyk czy niewielki materac. Następnie ręce ułóż na wygodniejszej dla siebie szerokości. Kolejnym krokiem jest obniżanie się na rękach w taki sposób, by dotknąć podłoża piersiami. Następnie wyprostuj ręce. Warto to ćwiczenie wykonywać powoli i w takim samym tempie. Wykonać trzeba 3 – 4 serie składające się po 8 – 10 powtórzeń.

Podsumowanie

Ćwiczenia poprawiające piersi po karmieniu, jak też wszelkie masaże wykonywane w czasie prysznica, pomogą piersiom powrócić do dawnej formy. Ale to nie wszystko. Trzeba te działania uzupełnić nakładaniem na biust odpowiednich kosmetyków, które dzięki specjalnym recepturom odżywią wszystkie komórki. Do pielęgnacji poleca się przede wszystkim kremy, bądź balsamy z zawartością kolagenuelastyny albo zawierającymi algi.

Related Post



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *